Skall vi byta?

Ordkladd och känslomålande
Jag saknar tålamod men är jävligt tålande 
Det här med med att existera är ett område
Som ju ska kännas
För oss empatisk begåvade 
 
Gener som lämnar besked allt annat än lovande
Känslor som varken är smickrande eller bedårande
Öppen bok, rakt ut med känslor utanpå
Är ett sätt att leva och jag måste leva så
 
Jag skulle älska låta dig göra studiebesök i min hjärna för en dag
Bara hur det är att leva med sig själv, hur det är att vara jag
 
Hur allt går i hundra
Hur varenda intryck får dig att undra
Hur frontalloben brister och skapar tvister
När den hjärnan springer på varenda boll
Känna maktlöshet över sin impulsivitet
Och avsaknad av självkontroll
 
Hur allt du hör leder till ännu association
Hur fint och fult det kan vara att leva med en bokstavskombination
Hur folk inte hänger med i ditt samtalsvängande 
För det finns ju hundra fler ämnen, du kan relatera till varenda ämne
 
Finna dig själv göra saker du finner spännande 
Kanske i saker du innan fann hämmande 
Uppräcka nyfikenhet i det andra ser som främmande
Säga saker folk uppfattar på ett sätt de inte var ämnade 
Prata först tänka sen. Hur självutlämnande? 
 
Det är i alla fall vad jag tror att jag skulle få höra
Hur impulsen transportera tankar och kropp vart de än känner för att göra 
Du kanske hade funnit det lika inspirerande som outhärdligt
Som odrägligt, lika förjävligt som inspirerande förjävla härligt
Aldrig samma bara likadant | |
Upp