Du kladdar ner något jag skulle ha makten att äga

Luktar på din kvarglömda tröja
Fan
Helvete
Ett jävla plagg som får mig att känna känslor jag inte vill avslöja
 
Jag som gått så rak
Så rak och tydlig i min sak
Levt ett singelliv som behövts levas och gjort det med en jävla fart
Utan flisor eller sår 
hur kul det har vart 
På mina villkor
Precis när och hur jag vill, 
Inga distraktioner och utan sidospår
 
Så dök du upp 
då sommar skulle bli vår, 
eller var det tvärtom?
På annan kontinent detta år
Vet varken vad jag känner längre eller hur årstiderna känns som pratar om
 
Men det jag vet är att du får mig att känna
På ett sätt 
Och det ger mig ångest varje gång du ska lämna
Samma jävla känsla
Som jag trott mig äga makten över låta bli
Mitt hjärta att pensla 
 
Jag vill inte låta sinnet överlämnas
I något jag inte har makten över att vilja välja förändras
Jag vill inte och vill inte att det ska göra det
Har liksom glömt
Hur jävla mycket det känns i mig, och när det gör det skall det fan kännas
 
Och även om jag mest vill se vår relation som en sexuell 
Finner jag mig ändå jävligt emotionell för jag gjorde mig fin för dig ikväll
Inte inte bara för dig var det väl
Men ville att du skulle se och veta att jag är någon speciell
Mer än hon du ligger med i smyg i min korridor 
Eller på något hotell  
 
Du är självcentrerad
Din sarkasm får mig att känna mig attackerad
Jag är redo att försvara 
På spänn, inte sån jag vill vara

Det här med att fatta tycke för någon
Som man inte ens är säker på att man tycker om 
Aldrig samma bara likadant | |
Upp