Samtal med Sarah Dorm 05:42

Folk kommer fan hit från hela världen med sitt egna bagage 
Det är inte bara jag
Det är precis alla andra också 
Sånt man inser när man sitter och på riktigt pratar med en annan människa 
Och vart den var och vilken verklighet de har kämpat med 
Fram tills bara för tre veckor sedan
Vi är inte nya här, vi kommer med laster 
Det är något jävligt fint i det
Det är så jävla mycket i oss människor som är så sjukt mycket större än språk, landsgränser, kulturer och barriärer 
Vi är så sjukt lika och som att humor är ett språk som de flesta föds med att kunna utantill 
Oavsett vart eller eller i vad du är född 

Jag kan förstå varför människor älskar och uppskattar mig 
Jag kan verkligen se det ikväll 
Det är fint och det är därför jag skriver ner det
Jag kan säger att jag älskar delar av mig 
Jag kan också se varför folk inte gör det
Men att de som gör det är för att jag ser folk
Jag gör verkligen det på ett rätt unikt sätt 
Jag ser, lyssnar, frågar, utmanar, ifrågasätter utan att anklaga och uppmuntrar 
Det är något fint som jag egentligen borde vara stolt över 
Det är något som går att träna visst, men ärligt talat mest bara den jag bara är
Rå och sårbar, kreativ och brutalt jävla ärlig

Folk känner att jag förstår 
Och ja ofta tror jag att jag faktiskt förstår

Något jag lärt mig 2021 är att jag sätter andra människors behov framför mina egna alla dagar i veckan
Något jag ska lära 2022 är att sluta göra det 
Och jag älskar dessa djupa konversationer 
När jag blir släppt in och tillåten att gräva runt utan att döma 
För att det sänder mig tillfredsställelse och stimulans 
Något jag vill lära mig 2022 är hur andra saker som inte behöver grunda sig i djupa samtal också kan sända mig något stimulerande

Tack och godnatt

PS saknar Alicia där hemma 
Aldrig samma bara likadant | |
Upp