Igen

Du sa att jag har svårt att släppa 
Men måste lära mig 
Och tillslut brast du ut i tårar likt hur jag sett ut
Senaste halvtimmen
För jag svarade att jag vill verkligen inte
Verkligen verkligen inte verkligen 
 
Och jag svarar att jag är så trött på er män
Som säger allt jag inte kan
Ni gör det så bra
Och jag bröstar den, kritiken
Övertrampen
Er och hela jävla skiten
 
I botten är de egentligen sanningar
Det ni säger, men kanske inte svaren på vad jag behöver 
Släppa är inte min styrka
Den är att greppa
Allt jag kommer över 
Känslor eller händer, allt för ofta i affekt
Som ett spädbarn som förblev kvar
I stadiet greppeffekt 
 
Men jag behöver godhet just nu
Ser du inte det?  Med rödsprängda ögon och det är 
Svårt att avskilja om skiten som mitt ansikte är täckt av är snor eller tårar
 
Tro mig älskling, jag ger mig själv en jobbig tid redan som det är
Tro mig hjärtat när jag säger att min tid på jorden, just nu är jobbig som den är
Att leva med sig själv är straff nog att ens finna sig här
 
Och jag vill bara att du ska finnas där vid min sida igenom det
Berätta vem jag är när jag inte själv längre vet
Varför du valde mig 
Varför du blev kär i mig och förblev det
 
Men du vill inte det längre
Och jag får ta det
Det får ta sin tid
Det är det enda sättet jag får ha det
Aldrig samma bara likadant | |
Upp